• A Zöld Kakas Líceumot olyan diákok számára hoztuk létre, akik más középiskolákban nem találták a helyüket, holott megvan bennük a lehetőség, hogy érettségit tegyenek vagy akár továbbtanuljanak.

  • Az Öt Elv Iskolaszövetkezet a Zöld Kakas Program egyik intézményeként 2012-ben alakult. Célja elsősorban a diákok karrierútjának segítése, személyes gondoskodás és egyéni inkubációs program biztosítása tagjainak.

  • A Mű-Hely Líceum Alapítvány az iskolarendszerből kiszoruló fiatalok, fiatal felnőttek számára kínál középiskolai végzettség megszerzésére esélyt saját fejlesztésű személyközpontú programja keretében.

  • A ZK Programhoz kapcsolódó tudásanyag.

  • Szakképzés-szervezés.

  • NapKovi pályázatunk lényege, hogy minden diák saját mércét állítson fel maga elé, és az azon mért eredményeit jutalmazzuk. Egy diák vállalhatja a körömrágásról való leszokást éppúgy, mint hogy publikál egy verset, vagy átússza a Balatont.

  • A kompetencia-térkép egy teszt, amelynek segítségével többet tudhatsz meg magadról. Megtudhatod, miben vagy igazán jó, és mi az, amiben még fejlődhetsz. Segít abban, hogy naprakészen tudj megfelelni az elvárásoknak.

További intézményeink

A Zöld Kakas: Projektalapú tanulás

Mi a projekt?

Projektnek nevezzük az iskolában azokat azokat a tanulói munkákat, amelyekben a diákok a tervezéstől kezdve aktívak, és amelyek során a cél valamilyen konkrét termék létrehozása. Ilyen lehet például, ha valaki filmet forgat, ha szebbé teszi a környezetét, ha kézműves kozmetikumokat készít, vagy ha vertikális kertet épít az iskola udvarán.

A tanulók ilyenkor életszerű helyzetekben sajátítanak el olyan tudásokat, amelyek később nagy hatékonysággal tudnak majd hasznosítani. A savas és a lúgos kémhatást például nem mint elvont fogalmakat tanulják meg a diákok, hanem olyan jelenségekhez kötik, amelyekkel nap mint nap találkoznak: szappanhoz, a bőr tisztításához, a tápoldathoz, amivel egy növényt megöntöznek. Ilyen módon később sokkal nagyobb valószínűséggel tudják előhívni ezt a tudást, és az is tény, hogy tovább fognak emlékezni rá.

Hasznos a projekt azért is, mert nem iskolaszerű. Diákjaink nagy része már sok kudarcot gyűjtött össze iskolaszerű helyzetekben, így hát sok esetben célravezető, ha más megoldásokkal próbálkozunk. Olyanokkal, amelyekben tanulóink el tudják képzelni, hogy sikeresek lehetnek, és mivel erre általában képesek, valóban sikeresek is lesznek.

Hogy látják ezt a diákok?

Iskolánk egy 2013-ban végzet diákja, Pfeffer Józsua a TEDxYouth Budapesti rendezvényén erről is beszélt.

Milyen hagyományai vannak ennek a Zöld Kakasban?

A Zöld Kakas Líceum – mint a művészeti területen is mozgó iskolák általában – hosszú ideje, szinte az iskola indulása óta használja a projektet mint módszert. Az a munka, amelynek során ezt a tantervünk központi elemévé tettük, a 2010/2011-es tanévben indult el. Mára felhalmoztunk annyi tapasztalatot, hogy tudunk erre építeni, és hogy alternatív kerettantervünk középpontjába is ezt helyeztük.

További információt talál alternatív kerettantervünkben.

Felvétel a Zöld Kakasba → Médiás szakképzésünk →