• A Zöld Kakas Líceumot olyan diákok számára hoztuk létre, akik más középiskolákban nem találták a helyüket, holott megvan bennük a lehetőség, hogy érettségit tegyenek vagy akár továbbtanuljanak.

  • Az Öt Elv Iskolaszövetkezet a Zöld Kakas Program egyik intézményeként 2012-ben alakult. Célja elsősorban a diákok karrierútjának segítése, személyes gondoskodás és egyéni inkubációs program biztosítása tagjainak.

  • A Mű-Hely Líceum Alapítvány az iskolarendszerből kiszoruló fiatalok, fiatal felnőttek számára kínál középiskolai végzettség megszerzésére esélyt saját fejlesztésű személyközpontú programja keretében.

  • A ZK Programhoz kapcsolódó tudásanyag.

  • Szakképzés-szervezés.

  • NapKovi pályázatunk lényege, hogy minden diák saját mércét állítson fel maga elé, és az azon mért eredményeit jutalmazzuk. Egy diák vállalhatja a körömrágásról való leszokást éppúgy, mint hogy publikál egy verset, vagy átússza a Balatont.

  • A kompetencia-térkép egy teszt, amelynek segítségével többet tudhatsz meg magadról. Megtudhatod, miben vagy igazán jó, és mi az, amiben még fejlődhetsz. Segít abban, hogy naprakészen tudj megfelelni az elvárásoknak.

További intézményeink

A Zöld Kakas: Resztoratív szemlélet

Mit jelent, hogy resztoratív?

A kifejezés a „restore”, újjáépítés szóból ered. Arra utal, hogy amikor konfliktushelyzet alakul ki, az egy egyensúlyi állapot megbillenését jelzi. A resztoratív szemlélet és módszer az egyensúly visszaállítását, újjáépítését szolgálja.

Miben más ez, mint a többi eljárás?

A resztoratív szemlélet középpontjában az a gondolat áll, hogy minden konfliktushelyzet lehetőség a változásra, a megújulásra. Tulajdonképpen pozitív dolog, ha ügyesen tudjuk kezelni. Mindenki, aki érintett egy adott konfliktusos ügyben, egyenlő mértékben alakíthatja annak a végkimenetelét: egy független szakember segítségével megbeszélik, ki hogyan élte át a történteket, milyen érzelmek dolgoznak benne, és mit érezne megnyugtató megoldásnak. Ezekből az egyéni megközelítésekből születik meg az a megegyezés, amely a konfliktus feloldását jelenti. Mivel minden résztvevő egyenlően veszi ki a részét a döntésből, ezért a létrejövő megoldás valódi jóvátétel mindenki számára. A sértő fél nem lesz megbélyegzett, a sértett pedig olyan kárpótlást kap, aminek a kimunkálásában ő is részt vett, amivel egyetért, amit el tud fogadni.

Miért szemlélet?

A resztoratív szemlélet elemeit sokan használjuk anélkül, hogy tudnánk róla. Mikor az eredeti állapot helyreállítására törekszünk, mikor a személyt nem azonosítjuk a tettével – akkor e szemlélet jegyében járunk el. Az olyan alapvető kommunikációs technikák, mint

  • az én-közlések alkalmazása,
  • az értő figyelem,
  • érzelmeink megfogalmazása és felvállalása,
  • annak keresése, amiben egyetértünk.

Ezek a technikák mindenki számára ismerősek lehetnek – e szemlélet érvényesítésének is eszközei. Tudatos használatuk megkönnyíti egymás megértését és elfogadását, biztonságot ad és segít a konfliktushelyzetek megelőzésében is, feloldásában is.

Hogyan lehet a mindennapokban használni?

Iskolai keretek között a szemléletet szolgáló eljárások egyes elemei megelőzési céllal is beépíthetőek a mindennapokba, illetve kirobbanó konfliktusok esetén hatékonyan alkalmazhatóak a békés megoldások érdekében. Számos konkrét és egyszerű technika áll rendelkezésre a szemlélet eredményes érvényesítése érdekében.

Van-e bizonyíték arra, hogy ez valóban működik?

A szemlélet, és a szemléletet szolgáló eljárások az egész világon elterjedtek. Sikerrel alkalmazzák többek közt a kriminalisztika, az oktatás, a család- és gyermekvédelem, az üzleti világ területein. Magyarországon bizonyos büntetőjogi ügyekben a törvényes eljárásrend része, de oktatási intézmények is sikerrel alkalmazhatják a fegyelmi eljárásokat megelőző kötelező egyeztetési eljárások során.

A resztoratív szemléletről további információkat, tanulmányokat találhat tudásbázisunkban.

Felvétel a Zöld Kakasba → Médiás szakképzésünk →