• A Zöld Kakas Líceumot olyan diákok számára hoztuk létre, akik más középiskolákban nem találták a helyüket, holott megvan bennük a lehetőség, hogy érettségit tegyenek vagy akár továbbtanuljanak.

  • Az Öt Elv Iskolaszövetkezet a Zöld Kakas Program egyik intézményeként 2012-ben alakult. Célja elsősorban a diákok karrierútjának segítése, személyes gondoskodás és egyéni inkubációs program biztosítása tagjainak.

  • A Mű-Hely Líceum Alapítvány az iskolarendszerből kiszoruló fiatalok, fiatal felnőttek számára kínál középiskolai végzettség megszerzésére esélyt saját fejlesztésű személyközpontú programja keretében.

  • A ZK Programhoz kapcsolódó tudásanyag.

  • Szakképzés-szervezés.

  • NapKovi pályázatunk lényege, hogy minden diák saját mércét állítson fel maga elé, és az azon mért eredményeit jutalmazzuk. Egy diák vállalhatja a körömrágásról való leszokást éppúgy, mint hogy publikál egy verset, vagy átússza a Balatont.

  • A kompetencia-térkép egy teszt, amelynek segítségével többet tudhatsz meg magadról. Megtudhatod, miben vagy igazán jó, és mi az, amiben még fejlődhetsz. Segít abban, hogy naprakészen tudj megfelelni az elvárásoknak.

További intézményeink

Téged is vár a SZIGET

2015. 01. 23.

Tegyük fel, hogy egy lakatlan szigetre vezérelt a sors, ahol jó néhány hasonló korú társaddal együtt kell túlélned a hajótörést és új életteret, társadalmat építened. Ehhez sok tudományos ismeretre, elméleti és gyakorlati tudásra, még művészetekre is szükséged lesz; az együttélés szabályait megtanulva kellemes, igazságos közösségben lehet élned. Te formálod a közösségedet, te teremted meg a lakhelyedet, te készíted az ennivalót, vagyis te mondod meg, miről és hogyan szeretnél tanulni.

Egy ilyen kalandra vállalkozik iskolánk új tanulócsoportja: a Sziget.

A Sziget jól illeszkedik a Zöld Kakas SZKI különös nevű, és egymástól különböző tanulási lehetőségeket kínáló csoportjai közé.

A Sziget 9., 10. és 11. évfolyamos diákokból tevődik össze.

A „szigetlakó” diákok projektszerű tanulási folyamat során közös tevékenységre építve nagyon sokrétű ismeretanyaghoz juttatják egymást és magukat. Nem a tábla mellől, hanem az élmények és ismeretek integrálásával, szigetlakó-életük alakítása folyamán sajátítják el a tantárgyi ismereteket is.

Ez a tanulási forma

  • nagyfokú szabadságot biztosít, szabad és hatékony tanulást tesz lehetővé
  • támogatja az önállóságot
  • mindenki számára lehetővé teszi, hogy a saját érdeklődési területe mentén szerezhessen újabb és újabb ismereteket
  • tágas együttműködési teret nyújt, ami gazdag kommunikációs viszonyokat hoz létre
  • segít az érdeklődési területek mentén gyarapodó tudásokat tantárgyi követelmények szerint is elrendezni
  • az élményszerűen megszerzett ismeretek, tudások az iskolán kívüli világban is eredményesen alkalmazhatók
  • azok számára ajánlott, akik szívesen merülnek bele képzelt szigetünk kalandjaiba.

A megszerzett tudások értékelése

A ténylegesen megszerzett tudásokat és kompetenciák változásait értékeljük.

A Sziget-lakó diákok a tanév végén a megszerzett ismereteik alapján bizonyítványt, illetve a munka során fejlődött képességeikről/készségeikről pedig ún. kompetencia tanúsítványt kapnak a bizonyítvány mellékleteként.

A 12. évfolyamos diákok tevékenysége már az érettségire való intenzív felkészülés jegyében zajlik.

A Sziget segítheti azokat a diákokat, akiknek nehézségeik vannak a korán keléssel, a csoportba illeszkedéssel, vagy problémát okoz a koncentráció, a kitartást és energiát igénylő hagyományos tanulás.

A Sziget időbeosztása

A foglalkozások hétfőtől péntekig heti 5 alkalommal 12.00-15.00 óra közötti törzsidőben zajlanak. A törzsidőt a Sziget-lakók esetenként kibővíthetik. Egy ilyen kibővítés a heti 1 óra osztályfőnöki óra, ami 11.00-12.00 között lesz valamelyik nap.

 

A Sziget 2015. január 29-én, csütörtökön egy félévkezdő tréninggel indul.

A Sziget kitalálója és vezetője BUZÁSSY JUDIT.

Ha szeretnél a Sziget keretében tanulni, jelentkezz!

mailcím:           buzassy.judit [at] zoldkakas [dot] hu

telefon:               06/20/4089216

 

Budapest, 2015. január 22.

 

Kerényi Mari

igazgató